lördag 19 mars 2011

Sitter här och njuter. Njuter av att vara ledig och må bra. Har förvisso lite att skriva tills måndag, men det är egentligen bara om jag vill. Och just nu vill jag inte. Igår var min första lediga dag efter examination av det där projektet som har hängt över mig som ett olycksaligt moln. Först sov ut. Sedan gjorde jag ingenting. En stund. Sedan städade jag hela min lägenhet. Ordentligt. Att inte ens ha tid till att städa har ätit på mig sakta inifrån. Det har inte varit rent. Var man än har satt foten har det varit grus där. Så skitigt har det varit. Igår städade jag äntligen. Och jag kunde slappna av. Handlade i tystnad, utan musik, utan vänner, bara i efterlängtad tystnad. Gjorde obscena mängder tacos till mig själv, hoppade lite i soffan till Så ska det låta och spelade på min åldrande dator. Avslutade dagen med att se på första avsnittet av fantastiska Planet Earth. Det var skönt att göra ingenting. Det var ett tag sedan sist. Jag har förvisso lite att skriva tills måndag. Men nä. Jag tror jag skiter i det. För att jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar