måndag 21 februari 2011

Skriver av mig

Hej. Det gick alldeles plötslans en vecka utan att jag skrev något. Eller om det har gått längre tid. Jag vet knappt längre. Jag är så trött. Jag har varit det lång tid och jag är trött på att vara trött. Trött på att ta allt på så stort allvar och bli så stressad. Jag måste ju för fan kunna slappna av. Men idag var jag där igen. Kom faktiskt hem halv tre idag. På dagen. Det har inte hänt på så länge att jag knappt vågar erkänna det för min spegelbild. Men klockan halv tre var jag hemma och gick och lade mig direkt. Halvsov i en timme med ångest eftersom jag skulle jobba precis som vi kommit överens om i gruppen. Ah. Gruppen. Grupparbete. Där jag nu alldeles oförhappandes blev projektledare. Jag trodde det skulle vara något jag skulle gilla. Men icke. Jag fick ångest i alla fall. Denna gång eftersom det känns som att det är jag som ska ha allt uträknat. Vilket jag ju alldeles särskilt inte hade då jag denna gången presenterade ett koncept jag inte brydde mig om, jag ville bara få det gjort. Men så vips valde lärarna mitt koncept för utarbetning och där sitter jag nu, som projektledare, dödstrött med ett koncept jag inte riktigt tänkte igenom alls och med gruppkamrater som vill veta vad konceptet handlar om. Ja. Så. Jag måste lära mig att allt brukar lösa sig. Det gör ju det för det mesta. Det har snarare gått väldigt bra genom hela programmet. Så en kväll som denna hade det ju varit trevligt att inte vara en sådan stressad och överengagerad idiot.

Och vattnet har de stängt av här också.

Dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar