tisdag 8 februari 2011

Halvk**

Idag är min första lediga dag på mycket, mycket länge. Igen. Det där tycks hända ofta. Men jag tvingas till lite läsning i alla fall eftersom universitetsstudier innebär att man inte pluggat färdigt när man pluggat färdigt, utan att man måste fortsätta läsa inför den där tentan om en månad. Det är ju halvkul (jag skrev halvkuk först, skrattade och funderade på att låta det stå).

Jag mår förresten extremt bra av att ha lämnat den gamla bloggen bakom mig.

Det går bättre nu.

I eftermiddag/kväll ska jag gå och påbörja mitt nya jobb som labbassistent, rent tekniskt är jag en amanuens och är anställd som en sådan, men mina uppgifter är som labbassistent. Det känns sådär att ha extrasaker att göra men å andra sidan klirrar det ganska störtskönt i kasssan.

Det är ju inte halvkuk precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar